הרבנים הספרדים כנגד המסלולים החרדים בצה"ל

    דוד לזר No Comments on הרבנים הספרדים כנגד המסלולים החרדים בצה"ל
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גדולי הרבנים הספרדים פרסמו מכתב נחרץ כנגד המסלולים לחרדים בצה"ל, וה'שירות אזרחי': "גם למי שאינו במסגרת לימודים אסור ללכת לשם, כל הנותן ידו לגיוס – מחטיא הרבים".

    בראשית המכתב כתבו הרבנים: "דמוע תדמע עינינו, ובמסתרים תבכה נפשנו, שעה שעולה על זכרוננו מצב היהדות ועתידה! אשר אחר עמל של שנים ויגיעת דמים ב"ה חזרה עטרה ליושנה, רבבות לומדים ממלאים את הישיבות הק', והמון העם צועדים בדרך התורה לאורם של רבותינו זי"ע בכל ערי ארץ הקודש ובחו"ל, קם דור שלם של בתים המגדלים בניהם ובנותיהם בדרך ישראל סבא, ובחסדי שמים בזכות מסירותם של אבותינו ורבותינו הופרה עצת הרשעים שמאז קום המדינה ניתקו מצור מחצבתם מאות אלפים ורבבות והעבירום על דתם ועל דעתם".

    "עתה נחרדנו עד עמוק נפשנו מן התוכניות של השלטון רודפי ושונאי הדת להרוס את עולם התורה ולהחריב את כל עתידנו שאם אין גדיים אין תיישים, וזאת באמצעות מכסות גיוס שנתיות, שאלפי בחורים אברכים ושומרי תורה ינותקו מעץ החיים להוציאם ממחנה התורה והקדושה אל מקום ציה וצלמוות רוחנית וגשמית שאחריתה מי ישורנה".

    כל גדולי הדור הספרדיים במכתב חריף כנגד הנח''ל והשח''ר והשירות האזרחי

    "וחמורה ביותר הסכנה, שחברו יחד לדבר עבירה אנשים ונציגי מפלגות המשתפים פעולה עם האויב, עבור חשבונות שונים, ומשדלים מנהלי מוסדות שימסרו מתוכם תלמידים לצבא למאות את מהכסות שבתמורה יתוגמלו בתקציבים נדיבים".

    "איך מלאם לבם להעיז לגזור את הילד החי להכריע בדיני נפשות אשר תלמידים שאינם בולטים בכשרונותיהם, לפסוק אותם למיתה רוחנית במקומות החטאים נח"ל החרדי ומסלולי השח"ר ושירות הלאומי אזרחי, ובכך להביא עליהם כליה ח"ו".

    "מי זה האיש שיכול ליתן יד למסור בחורים לסמכותם של מחללי שבת עוברי עבירות הבזים לתורה וללומדיה, לחצוב בורות נשברים, שמים אין בהם ונחשים ועקרבים יש בהם", נאמר במכתב.

     ל



    0 תגובות